לימודי צ'י קונג אונליין - עם צוות ההוראה של מדיקל צ'י קונג ישראל

לימודי צ'י קונג רפואי אונליין עם צוות ההוראה של מדיקל צ'י קונג ישראל בית הספר הגדול בארץ להכשרת מדריכי צ'י קונג ומטפלים בצ'י קונג רפואי. בית הספר נוסד בשנת 2014 ע״י אמיר פרלמן מבכירי המורים לצ׳י קונג וטאי צ׳י בישראל.

החל מהמחזור השישי שנה״ל  2020-21 עקב האתגר שהציבו מגבלות הקורונה השקנו מסלול לימודי צ׳י קונג אונליין הפועל במקביל לקבוצות הלימוד הפרונטלי המתקיימות בתל אביב , פרדס חנה ובטבעון. בששת המחזורים שהתקיימו מאז היווסדו של בית הספר הכשרנו למעלה מ 600 מדריכים.

צוות ההוראה מורכב מטובי המדריכים שהכשרנו לאורך השנים. מדריכים אלה עברו סטג׳ מקיף ולקחו חלק בהוראת הקורס לצידו של אמיר פרלמן. מסלול הלימודים מקביל למסגרות הלימודים הגבוהות בסין ובארה״ב והסילבוס של הכשרת מטפלים ומדריכים הנו בסטנדרטים בין לאומיים. 

אנו רואים שליחות בהפצת אמנות הריפוי בתנועה בישראל, ומסלול לימודי המשך להכשרת מטפלים בצ׳י קונג רפואי מאפשר לתלמידי הקורס לימוד מעמיק של המבנה האנרגטי בגוף האדם, דרכי הטיפול רפואה סינית אנרגטית באתגרי בריאות רבים. סדנאות מיקוד בטיפול בדלקות מפרקים, בעיות שלד ועקמת עמוד השידרה ועוד מועברות מידי שנה. פרטים ניתן למצוא בעמוד הסדנאות באתר הרשמי של בית הספר.

 

לימודי צ'י קונג טאי צ'י וניי גונג בישראל מחלום למציאות | כמה מילים על החזון שלנו

שמי  אמיר פרלמן מתרגל צ'י קונג רפואי ותיק ומייסד מדיקל צ'י קונג ישראל.הכל התחיל בשנת 2013 כאשר פתחתי קבוצה ראשונה של צ'י קונג רפואי למטופלי. כמומחה לרפואה בדרך הטבע ניהלתי קליניקה פעילה מאוד בפרדס חנה ובתל אביב. צ'י קונג היה ונשאר עבורי כלי מרכזי לריפוי, תמיכה במתמודדים עם מחלות כרוניות, למעשה עבורי זוהי  להשכין שלום בגוף ונפש.

מאחר ותרגול פרטני גם יקר משמעותית עבור המטופל וגם עולה בשעות רבות למטפל, מצאתי את עצמי מתקשה לקבל מטופלים ללימוד צ'י קונג פרטני. היומן שלי התמלא לחודשים רבים קדימה והדרישה הייתה עצומה. מחד היה לי קשה לסרב למי שזקוק לעזרתי ומאידך אני גם אבא, בן זוג, בן להורי ואדם פרטי שרוצה לחיות חיים מלאים ולהמשיך בדרך של התפתחות אישית. 
בעצתו של פורפסור ג'והנסון מורי ורבי פתחתי קבוצה טיפולית של צ'י קונג רפואי בימי א בבוקר באולם השמחות של בית הכנסת השכונתי בו אני נוהג לשמוע קריאת התורה בימי שבת בבוקר.

הקבוצה נתנה מענה נפלא להרבה מטופלים, העלות החודשית הייתה נמוכה ביחס לשיעור / טיפול פרטני והיה נראה שמצאתי דרך ללמד את הבסיס לתנועה נכונה, יציבה ועקרונות מנחים לתרגול צ'י קונג רפואי לכל דורש. אבל הקבוצה הזאת התמלאה מאוד מהר. תוך פחות משנה היו למעלה מ 30 מתרגלים ושוב לא ניתן היה לצרף מטופלים חדשים. אני מאמין שאין זה נכוןשאדם המתמודד עם אתגר בריאותי משמעותי, או שרוי בכאב ובסבל יאלץ להמתין חודשים ברשימת המתנה. הוא זקוק לטיפו ולהנחיה מקצועית אתמול! לכן שוב בעצת מורי ובעידודם פתחתי קורס להכשרת מטפלים. קורסים לצ'י קונג היו קיימים בישראל לפני, אולם זהו הקורס היחיד שפעל על פי הסילבוס של המכון הבינלאומי לצ'י קונג רפואי. הקיף את כל הבסיס המסורתי הדרוש על מנת להוביל קבוצת תרגול. נקודה נוספת היא שזהו הקורס היחיד בו מתקיימות בחינות הסמכה על פי סטנדרטים בינלאומיים.

תחילה ניסיתי להוות צורה לקורסים הקיימים בהם בתום השנה השניה ניתנה לרשומים לקורס תעודה של מטפל. אך כעבור שנתיים היה לי ברור שאין דרך להגיע לסטנדרט גבוהה של הכשרת מטפלים בצ'י קונג רפואי בזמן כה קצר. לכן למרות שלא רציתי לעשות גלים, הלכתי אחרי ליבי, בשם היושרה המקצועית הלכתי נגד הזרם של המכללות בישראל בהן הסילבוס הוא פריסטייל על פי שיקול דעת או הידע הזמין למורה שמעביר את הקורס. בעיני הלימודים בסין בארה"ב ובישראל ראוי שתהיה בסטנדרט אחיד ומקצועי. הסמכת מטפל איננה דבר להקל בו.

כך נולדה תכנית הלימודי המשך לבוגרי הקורס מדריכים, תכנית המאפשרת לימוד של שמונה מודולים כל אחד בן חמישה ימי לימודים מלאים בהם ניתן לקבל ידע מבורר, ללמוד ולתרגל את החומר הנלמד. תוכנית המודולים מועברת בסבב של שלוש שנים. למסיימים את מודול החובה מבוא לרפואה סינית אנרגטית ושני תחומי התמחות לבחירתם ניתנת תעודה של מטפל בצ'י קונג רפואי. ומסיימים את מסלול הלימודים כולו תעודה של מאסטר בצ'י קונג רפואי. 

הקורסים להסמכת מדריכים החלו בשנת 2014, נכון לכתיבת שורות אלו מדיקל צ'י קונג ישראל העמידה למעלה מ 600 בוגרים שהוסמכו להוביל קבוצות תרגול, ארגז הכלים של המדריכים כולל את ארבעת סדרות הבסיס מעולם הצ'י קונג הרפואי המסורתי ואת הקאטה הקצרה של טאי צ'י יאנג סטייל, דרכי חימום ושימון למפרקי הגוף כולו, ותחזוקה נכונה ובריאה של עמוד השדרה.

במהלך חמש השנים האחרונות עשרות מטפלים השתלמו בסדנאות צ'י קונג רפואי. בסדנאות אלה רוכשים ידע ויכולת בסיסית המאפשרת איבחון נכון, ליווי והדרכה של תרגול בהתאמה לאתגרי בריאות שונים. כיום יש כבר כמה מטפלים מוכשרים שאני מרגיש נוח להפנות אליהם מטופלים ואני סומך את ידי עליהם גם בפן המקצועי וגם האישי כבני אדם. מטפל חייב לפני הכל להיות בן אדם, אמפתיה ואהבת אדם אמנם הנם תנאי הכרחי שאינו מספיק בהעדר ידע אך לפרסונה של המטפל חלק מאוד משמעותי בהצלחת הטיפול.

שנת 2022 אנו זוכים לראות את פתיחתה של המכללה הישראלית לאמנויות פנימיות שהיא המשך ישיר של בית הספר לצ'י קונג רפואי. המכללה מאגדת תחתיה לימודי צ'י קונג, טאי צ'י  וניי גונג
זהו עבורי ועבור כל מי שלקח חלק והיה שותף בדרך הגשמה של חלום.

 

אמיר פרלמן, פברואר 2022

לימודי צ'י קונג רפואי עם אמיר פרלמן
לימודי צ'י קונג סדנאות מיקוד